Home Nieuws Wat we doen Help ons helpen Magazine Nomineren Info Sponsorkliks
Wheeler Stefan Rusch Stefan Rusch doet aan wheelen, wat feitelijk racen in een rolstoel betekent en hij is een sprinter. Dat is ook de reden dat hij traint bij Haag Atletiek; Stefan zocht een goede sprintcoach en vond die in de persoon van Paul Wernert. De trainingen werkt hij samen met de Haag sprinters zonder beperkingen af. De Stichting Haagse Sportstimulering voor Gehandicapten onder- steunde Stefan financieel voor zijn deelname in juli 2017 aan de World Para Athletics Championships in Londen, waar hij knap zesde werd.
Thea Smit krijgt Wouter Duinisveld Oeuvre Award Thea Smit keek zelf nog wat beduusd, toen ze door paralympisch snowboarder Renske van Beek en de triatleet met een donorhart Wouter Duinisveld, werd geëerd omdat ze al 42 jaar vrijwilliger is in de gehandicaptensport. Naast de lovende woorden en een boeket bloemen, ontving ze een beeldje, de Wouter Duinisveld Oeuvre Award, als blijvend aandenken aan zoveel inzet voor anderen. Thea is een prachtig voorbeeld voor velen en zet zich graag en met veel liefde voor anderen in.
Tiralo 2 bij Grand Plage Dinsdag 25 juli was de officiële overhandiging van een Tiralo 2 aan Strandpaviljoen Grand Plage op Scheveningen. Deze ligrolstoel heeft brede banden, waardoor er ook mee op zand kan worden gereden. Daarnaast beschikt de Tiralo 2 over drijvers, zodat je er ook mee de zee in kunt. Wij schonken deze strandrolstoel samen met de Stichting Voorall.
Racerunner voor Haag Atletiek Op zaterdag 26 augustus sch0nken wij een racerunner aan Haag atletiek, die een groep heeft met gehandicapte kinderen, die hiervan gebruik maken. Een racerunner is een soort driewieler met grote wielen en zonder trappers, waarop kinderen die niet kunnen staan, maar wel hun voeten kunnen bewegen, voorwaarts kunnen gaan. De nieuwste aanwinst werd overhandigd, terwijl de 5-jarige Azra Günes er op zat te stralen. "Azra heeft al vanaf haar geboorte de spierziekte arthrogryposis", vertelt moeder Cigdem Baĝsi. "De racerunner is een heel leuke uitdaging voor haar. Ze kan niet lopen  en hierdoor heeft ze haar beenspieren kunnen oefenen en heeft ze zelfs al wat meer losse stapjes kunnen zetten."