Home Nieuws Wat we doen Help ons helpen Magazine Nomineren Info Sponsorkliks
DanceAble van Holland Dance In het voorjaar van 2017 ondersteunden wij de drie workshops inclusiedans DanceAble van Holland Dance. Tijdens zondagochtenden dansten gehandicapten met niet-gehandicapten en met verbluffend resultaat. De Stichting HSG betaalde de kosten voor de gehandicapte deelnemers. Bovendien hebben we meegeholpen om er vanaf september een permanent programma van te maken en dragen we ook ook daarin bij.
Schaken met Onur Keçeci Op zijn tiende werd Onur Keçeci door een auto aangereden. Sindsdien is hij volledig verlamd en kan zelfs niet meer kan praten. Onur schaakt graag per computer en had de diepe wens, om lid te worden van een club om zo mensen te ontmoeten. De Stichting HSG zocht en vond de Haagse Schaak Vereniging, die hem met open armen verwelkomde. Het slechte zicht op het bord, zorgt ervoor, dat er voor Onur computerhulpmiddelen komen om hierbij te helpen. Allemaal met financiële steun van onze stichting.
Ons kwartaalmagazine Met voorlichting willen we meer mensen aan het bewegen en sporten krijgen. Daarom bestaat sinds maart 2017 het Plus-Min Magazine. 48 pagina’s boordevol verhalen over sporters met een beperking en sportverenigingen voor gehandicapten.
Regelmatig in De Posthoorn Regelmatig biedt de grootste huis-aan-huis-krant van Den Haag ons een ruimte om iets uit de gehandicaptensportwereld onder de aandacht te brengen. Soms gaat het over de inclusie van gehandicapten, zonder dat het met sport te maken heeft.
Topdarter Arie van der Rassel Al tweemaal werd de Haagse darter Arie van der Rassel Nederlands kampioen en beide keren plaatste hij zich daarmee voor het WK. In 2016 leverde die titel hem een nominatie op voor de Haagse Sportprijs voor Gehandicapten, zoals de Wouter Duinisveld Trofee destijds nog heette. Omdat de financiële middelen hem ontbraken om ook daadwerkelijk aan het WK deel te nemen, hebben wij Arie beide keren financieel ondersteund.
Wat we doen